søndag den 2. februar 2020

Generaldirektøren

2. februar 2020

Ingen over, ingen ved siden af, men mange under. Generaldirektøren stemplede ind i Hanstholm området allerede i efteråret 2019...og den er der endnu...

Siden efteråret har en ung jagtfalk, for det er sådan en sag det handler om, regelmæssigt været at se i den nordlige del af Nationalpark Thy og ofte er den set på Vestmolen i Hanstholm Havn.

Det var da også dér jeg valgte at starte min søgning efter fuglen i dag kort efter solopgang. Og der skulle heldigvis ikke gå længe før den dukkede op. Kl. 08.53 kom den østfra i stor fart og fortsatte forbi mig og vestpå ud imod indsejlingen, hvor den alt for hurtigt forsvandt for mig bag den sydlige tværmole.

Havde den mon sat sig på Vestmolen, tænkte jeg...og det havde den. For den havde madpakke med og nu skulle den altså fortæres. Heldigt var det for mig, for det gav mig en god halv times tid i dens selskab hvor jeg kunne iagttage Verdens største falk fortærede sit bytte (en lomvie tror jeg).

Jagtfalken er ringmærket med metalring på venstre ben.

Velbekomme :-)


Jagtfalk Falco rusticolus 2K, Hanstholm Havn, 2. februar 2020


 
Bemærk metalring på venstre ben.



De efterladte bytterester
Hovedet fandt jeg ikke, men ben og fødder ligner lomvie







Ingen kommentarer:

Send en kommentar